Google shopping optimaliseren

Google shopping optimaliseren

Uw Google shopping campagne loopt misschien wel hartstikke goed, in de meeste gevallen kan er nog meer uit een Google shopping campagne gehaald worden. Door uw Google Shopping campagne te optimaliseren haalt u meer positieve resultaten.

Merchant center

De product feed in Merchant center is een belangrijk onderdeel van een google shopping campagne. In Google Merchant Center kan de feed geüpload worden die vervolgens de producten en de bijbehorende informatie exporteert naar Google AdWords.

De feed moet goed en volledig worden ingevoerd. De kwaliteit van de product feed is de basis voor de campagne en moet regelmatig in de gaten gehouden te worden. Het is van belang om regelmatig in te loggen om te kijken of er fouten, waarschuwingen, of meldingen worden getoond. Deze worden weergegeven onder de diagnostische gegevens. Hier is ook te zien hoeveel producten uit de feed actief, afgekeurd of in behandeling zijn.

Voorkom fouten en waarschuwingen en los alle meldingen meteen op. Dit kan bijvoorbeeld door:
– Goede titels en beschrijvingen invullen
– Product categorieën toewijzen
– Zo veel mogelijk productinformatie opgeven
– Unieke productcodes meegeven (GTIN, ofwel de  EAN’s)
– Microdata voor prijs en beschikbaarheid toevoegen
– Opvallende productfoto’s gebruiken

Titel en omschrijving

Het is ontzettend belangrijk om de titels en omschrijvingen van de producten in het Merchant Center te optimaliseren. De producten worden namelijk gematcht met de zoekwoorden die je in de titel en omschrijvingen hebt opgenomen. Zorg er dus voor dat er een gedegen zoekwoordenonderzoek aan vooraf is gegaan voordat je de titels en omschrijvingen invoert. Daarnaast is de opbouw van de titel en omschrijving ontzettend belangrijk.

Over het algemeen converteren longtail termen voor Google Shopping beter. Bezoekers weten dan wat ze willen en de kans op conversie is daarom een stuk hoger. Bij generieke termen ligt de CPA vaak een stuk hoger. Bij algemene zoekopdrachten bevindt de klant zich namelijk vaak nog in de ‘Think’ fase en nog niet in de ‘Do’ fase.

 

Benieuwd wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen?

Wat kunnen we voor u betekenen

Megafoon

Neem contact op met onze Adwords specialist

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Vraag vrijblijvend een offerte aan.

Nu met gratis €75,- advertentietegoed
* voor nieuwe Adwords accounts

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.