Zoekmachine optimalisatie bestaat uit twee delen, namelijk het niet betaald zoekverkeer en het betaald zoekverkeer. Niet betaalde zoekmachine optimalisatie noemen we SEO, Search Engine Optimization. Betaalde zoekmachine optimalisatie noemen we SEA, Search Engine Advertising.
Organische zoekresultaten zijn dus de onbetaalde zoekresultaten, ook wel natuurlijke zoekresultaten genoemd. Deze worden getoond op basis van het zoekwoord die u invoert in de zoekbalk van Google.
Aan de hand van het algoritme van de zoekmachine worden de zoekresultaten geselecteerd. Hierdoor zal de meest relevante match worden getoond voor de gebruiker. Dit doen zoekmachines om hun gebruikers zo goed mogelijk te helpen in hun zoektocht naar informatie, producten, diensten, etc. U betaald Google niet om hoger in de zoekresultaten te komen. Om een hogere positie te behalen is er SEO kennis nodig.
Betaalde zoekmachine optimalisatie, ook wel SEA genoemd bestaat uit het plaatsen van advertenties boven en naast de natuurlijke zoekresultaten. Het doel van SEA is om meer bezoekers te genereren uit zoekmachines. Hoe meer u voor uw advertentie betaalt, hoe hoger uw advertentie in de zoekresultaten terecht komt. Het resultaat van SEA is direct zichtbaar en meetbaar.
Organische zoekmachine optimalisatie heeft veel voordelen, enkele voordelen zijn:
Er is maar 1 nadeel, organische zoekmachine optimalisatie heeft tijd nodig om het gewenste resultaat te zien. Hoelang dit duurt is afhankelijk van de concurrentie in de branche. Klik hier om meer te lezen over SEO.
Indien u meer wilt weten over organische zoekmachine optimalisatie neem dan contact op met één van onze specialisten. Wij helpen u graag bij het verbeteren van de vindbaarheid van uw website.