Google Ads Remarketing
Bezoekers die eerder op je site waren terughalen? Dat kan met Remarketing. Wij helpen je herinneren aan jouw merk, zodat ze terugkomen om alsnog te kopen. Slim, hè. Weet je niet hoe je moet starten? Wij helpen je daarbij!
Van simpele one page tot complexe webshop
Een Google Ads remarketingcampagne is een krachtige manier om bezoekers die eerder jouw website hebben bezocht opnieuw te bereiken en te betrekken. Hier volgt een vereenvoudigde uitleg in het Nederlands over hoe je een dergelijke campagne kunt opzetten en de voordelen ervan.
Wat is een Remarketingcampagne?
Remarketing met Google Ads stelt je in staat om advertenties te tonen aan mensen die jouw website al eens hebben bezocht. Wanneer ze vervolgens andere websites bezoeken binnen het Google Display Netwerk of zoeken op Google, kunnen jouw advertenties opnieuw aan deze eerdere bezoekers worden getoond. Dit is een effectieve methode om je merk onder de aandacht te brengen en mensen terug te halen naar je website, met het doel om een actie te voltooien, zoals een aankoop of inschrijving.
Veelgestelde vragen
Hoe werkt remarketing?
Remarketing werkt door het tonen van advertenties aan mensen die jouw website al eens bezocht hebben, maar niet direct een aankoop hebben gedaan of een andere gewenste actie hebben uitgevoerd. Wanneer ze verder surfen op het internet of gebruikmaken van apps binnen het Google Display Netwerk, worden ze opnieuw blootgesteld aan jouw advertenties. Dit verhoogt de kans dat ze terugkeren naar jouw site om alsnog een aankoop te doen of zich in te schrijven.
Wat is een remarketing campagne?
Een remarketing campagne is een strategie die je in staat stelt om eerdere websitebezoekers opnieuw te bereiken en te betrekken met gepersonaliseerde advertentiecontent. Het doel is om deze potentiële klanten te herinneren aan de producten of diensten die ze hebben bekeken en ze te motiveren om terug te keren naar je site en een aankoop te doen of een andere gewenste actie te ondernemen. Remarketing campagnes zijn effectief omdat ze gericht zijn op mensen die al interesse hebben getoond in wat je te bieden hebt, wat de kans op conversies verhoogt.
Hoe stel je remarketing in?
Om remarketing in te stellen, moet je eerst een remarketingtag of pixel aan je website toevoegen. Deze code houdt bezoekers van je site bij door cookies te plaatsen op hun apparaten. Vervolgens maak je in Google Ads remarketinglijsten die specificeren welke bezoekers opnieuw getarget moeten worden op basis van hun gedrag op je website. Je kunt bijvoorbeeld lijsten maken voor mensen die bepaalde pagina’s hebben bezocht, maar het aankoopproces niet hebben afgerond.
Wat is een Remarketinglijst?
Een remarketinglijst is een verzameling van gegevens die bedrijven en marketeers gebruiken om eerdere bezoekers van hun website opnieuw te bereiken via gerichte advertentiecampagnes. Wanneer iemand je website bezoekt, kan je door middel van cookies hun gegevens verzamelen en toevoegen aan een remarketinglijst. Deze lijst kan vervolgens gebruikt worden om specifieke advertenties weer te geven aan die bezoekers wanneer ze andere websites bezoeken die deel uitmaken van het Google Display Netwerk of wanneer ze zoeken op Google. Het doel van een remarketinglijst is om potentiële klanten, die al interesse hebben getoond in je producten of diensten, opnieuw te engageren en hen aan te moedigen om terug te keren naar je site en een aankoop te doen of een andere gewenste actie te ondernemen.