Google aanbevelingen
Google aanbevelingen
Met aanbevelingen haal je meer uit je google ads account. Het is specifiek bedoeld om het jou makkelijker te maken campagnes te verbeteren. Google ads brengt overzichtelijk in kaart waar jouw campagnes geoptimaliseerd kunnen worden. Om jouw campagnes te verbeteren biedt elke aanbeveling jou een aangepast advies. Hierdoor kun je je biedingen en zoekwoorden verbeteren om zo je budget optimaal te benutten. Hoe het werkt dat lees je in deze blog.
Hoe werkt Google aanbevelingen?
Aanbevelingen worden automatisch gemaakt door de prestatiegeschiedenis van je account. Je ziet nog geen aanbevelingen wanneer je nog niet zo lang bent gestart met je advertentie. Als dit zo is dan moet je later nog eens terug kijken. Google aanbevelingen is zo gemaakt dat je in een korte tijd verbetering kan aanbrengen. Ook houdt Google aanbevelingen je campagnes up to date.
Op de pagina van Google aanbevelingen kun je prestatieschattingen weergeven op basis van historische gegevens. Op deze pagina zie je welke aanbevelingen jouw prestaties eventueel kunnen verbeteren.
Welke aanbevelingen geeft Google ads?
De aanbevelingen die Google ads laat zien zijn afgestemd op jouw situatie. Dit kan dus betekenen dat je niet elke type aanbeveling kan zien.
Hieronder zie je een aantal aanbevelingen:
• Zoekwoorden
Google die controleert dagelijks de status van jouw zoekwoorden. In de aanbevelingen geeft google dan weer welke zoekwoorden overbodig zijn. Dit kan zijn omdat de zoekwoorden niet worden gebruikt in de zoekmachine. Ook kan het zijn dat je al een vergelijkbaar zoekwoord in jouw campagne hebt staan.
• Extensies
Google biedt veel verschillende extensies die je kan toevoegen aan je advertenties om deze uit te breiden. In de aanbeveling laat google je zien welke extensies je nog waar kan toevoegen in je campagnes. Dit is bijvoorbeeld heel handig als je iets over het hoofd hebt gezien.
• Biedingen en budgetten
Met deze aanbeveling geeft Google tips over de biedingen. Het gaat dan over de meest efficiënte biedstrategie. Ook zorgt deze aanbeveling er voor dat je campagnes goed worden benut met het budget wat jij hebt.
• Targeting
Ook geeft Google jouw tips over de targeten van je doelgroep. Dit kan zijn het toevoegen van nieuwe doelgroepen.
• Geautomatiseerde campagnes
Aanbevelingen maken hier het campagnebeheer makkelijker.
• Reparaties
Deze aanbeveling kan problemen van je account oplossen.
Aanbevelingen van Google zijn super handig, maar je moet wel altijd kritisch blijven. De enige die jouw campagnes en doelen het beste kent dat ben jij zelf. Je kunt de aanbevelingen van google net zo makkelijk afwijzen als toepassen.
Een aanbeveling toepassen
Als je een aanbeveling wilt toepassen dan klik je bij de gewenste aanbeveling op weergeven en daarna op toepassen. Wanneer je alle aanbevelingen wilt toepassen van een bepaald type dan klik je op Alles toepassen. Als je per ongeluk een aanbeveling hebt toegepast dan kan je dit ongedaan maken in het wijzigingsgeschiedenis in je account.
Het kan zijn dat je nog geen aanbevelingen ziet. Hiervoor zijn verschillende redenen die hieronder uitgelegd staan:
• Je bent pas sinds kort gestart met advertenties
• Je campagnes zijn al geoptimaliseerd
• Als je advertenties geen verkeer ontvangen
• Of als je account geen factureringsgegevens bevat.